اهمیت ورزش در نوجوانی را بدانید

  • اهمیت ورزش در نوجوانی را بدانید
    اهمیت ورزش در نوجوانی را بدانید

    با پیشرفت تکنولوژی دیگر نوجوانی و کودکان دیگر حوصله ای برای ورزش ندارند و تحرک در آن بسیار کم شده و این زنگ خطر بزرگی برای خانواده ها و جامعه امروزی ماست که چه باید کرد در این مطلب از سایت نازشو مطلبی را با عنوان اهمیت ورزش در نوجوانی را بدانید مشاهده می کنید که در آن اهمیت دو برابری ورزش در نوجوانی و کودکان را نیز بررسی می کنیم. شاید با کمی فکر کردن و تغییر بتوانند بسیار از مشکلات در این زمینه را حل کرد. بچه های نسل قبل با نبودن تکنولوژی های امروزی بسیار پرتحرک بودن و بچه های این نسل هم تحرک داشتن را دوست دارند اما اگر بتوانند از وسایل هوشمندی که در دارند دل بکنند که کار سختی برای آن است ما در این مطلب قرار نیست توصیه کنیم فرزند خود را از تکنولوژی های امروزی نیز دور کنید و به آن ها اصلا اجازه دسترسی ندهید فقط می خواهیم اهمیت را برای شما بیان کنیم که در آینده فرزندان این سرزمین بسیار پر اهمیت است. و شاید اگر جلوی این موضوع را نگیرم در آینده به مشکلات بزرگی بخوریم که دیگر با این روش های آسان قابل جلوگیری نمی باشد. توصیه ما این است که این مطلب را بخوانید و بعد تصمیم درستی بگیرد و برای این کار برنامه ریزی کنید. خودتان هم نیاز به ورزش دارید سعی کنید از ورزش های عمومی استفاده کنید و با فرزند و خانواده تان یک برنامه ورزشی داشته باشید با این کار بسیاری از مسائل نیز حل می شود و هم به سلامت خود و به سلامت خانواده خود نیز کمک کرده اید در ادامه همراه ما باشید.

    اهمیت ورزش در نوجوانان

    کارها و فعالیت‌ های ورزشی که در دوران نوجوانی انجام می‌شود، خیلی بیشتر از آن چه تصور کنیم اهمیت دارد و می‌تواند در دوران بزرگ سالی و حتی میان سالی تاثیر شگرف خود را نشان دهد، افرادی که در نوجوانی ورزش می‎کنند، در دوران پیری فعال‌تر هستند و تناسب‌اندام بیشتری دارند. نتایج مطالعات و تحقیقات ورزشی بسیاری نشان داده است، بیشتر افرادی که از دوران کودکی به فعالیت و ورزش عادت می‌کنند، در سنین بزرگ سالی هم، با وجود مشغله و نوع کار خود، زمانی را به ورزش کردن اختصاص می دهند. ورزش‌های همراه با بازی، بهترین روش برای تبدیل کردن تمرین‌های بدنی به کاری مفرح و شاد است. ورزش می‌تواند آمادگی جسمانی و اعتماد به نفس کودکان و نوجوانان را افزایش دهد و به آن‎‌ها بیاموزد چگونه محرک‌های آنی را در خود کنترل کنند که این توانایی نه‌تنها در ورزش که در مناسبات اجتماعی و یافتن دوستان تازه ، کشف علایق و شیوه صحیح زندگی هم به کودک کمک می‌کند. همچنین به کودک و نوجوان می‌آموزد که قوانین را رعایت و منصفانه عمل کنند. چگونگی کسب موفقیت و پیروزی و کنار آمدن با شکست را هم به آن‌ها یاد می‎دهد.

    ورزش در مدرسه و کاهش بیماری‌ها

    تشویق کودکان و نوجوانان به انجام ورزش در مدرسه بسیار مهم است. پرداختن به هر ورزشی حتی اگر فرد در آن کاملا خوب و حرفه‌ای نباشد، می‌تواند در آینده فواید زیادی به همراه داشته باشد. رشد عضلات، ، کاهش بیماری، دستگاه گوارش سالم از جمله آثار مثبت ورزش در این سنین است. ایجاد محیط امن در هنگام ورزش با کمترین دخالت والدین مهم‌ترین کاری است که می‌توان برای کودک انجام داد؛ چون بازی و ورزش از حقوق کودک است اما متاسفانه در زندگی مدرن کنونی به‌علت ترس از وقوع حوادث و تجربه ناکافی مادر، کودک محدود می‎شود؛ چون معمولا مادر با جملات منفی مثل ندو ، از پله بالا نرو و … کودک را از لذت ورزش و تفریح محروم می‌کند .

    ورزش در سنینپایین

    در آخرین مورد از مطلب اهمیت ورزش در نوجوانی را بدانید می خوانید : «شنا» بهترین ورزش برای کودک است. بهتر است والدین ابتدا کودک خود را به مراکز ورزشی برای انجام تست‌ها ببرند و بعد از مشخص شدن وضعیت فیزیکی او از قبیل وضعیت کف پا، زانو و … ورزش مناسب، مفرح و موثری را برای او انتخاب کنند. به دلیل نزدیکی قواعد شنا، ژیمناستیک و دو و میدانی به شرایط بازی، بهتر است تا قبل از 6 سالگی کودکان را به سمت این ورزش‌ها سوق دهیم . والدین باید از همان اوایل، کودکان را با ورزش‌هایی مثل پیاده‌روی، دویدن، شنا و ژیمناستیک آشنا کنند، در اوایل کودکی هم باید بچه‌ها را به سمت بازی‌های محلی سوق دهیم و نباید آن‌‎ها را به سمت ورزش‌های سخت بکشانیم . بازی با طناب، انجام حرکات نمایشی و … در سنین کودکی بسیار مهم است. تحرک و انجام حرکات ورزشی تاثیر قابل توجهی در بلوغ و رشد فرزندانمان دارد. مهم نیست که نوجوانان چه ورزشی می‌کنند، می‌خواهند فوتبال بازی کنند یا هر ورزش دیگری؛ همه این ورزش‎ها به هماهنگی، استقامت، سرعت و قدرت نیاز دارند. در سنین بلوغ، به شرطی که مورد غیر مجازی وجود نداشته باشد می‌توان انواع ورزش‌ها را تمرین کرد چون ورزش منظم به افزایش وزن، پهنای شانه‎ها و قدرت‌ عضلانی بیش از آن چه از بلوغ ناشی می‌شود، می انجامد.

 


تفریحات سالم 2 ورزش ,اهمیت ,نوجوانی ,کودک ,ورزشی ,انجام ,اهمیت ورزش ,انجام حرکات ,بزرگ سالی ,برای کودک منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فروشگاه معرفی اجناس چگونه سيستم گوارش سالمي داشته باشيم ♪...دنیای زینب...♪ rningunti آموزش کسب درآمد پیام آشنا دانلود فیلم جدید,دانلود اهنگ جدید,اس ام اس,جوک,تفریحی و سرگرمی دانلود فیلم و سریال جدید